سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حرف م سیاسی نیست لطفا!

یک مقام :آمار شهدای روحانی دو و نیم برابر سایر اقشار جامعه است. یعنی به ازای هر دو شهید اقشار مختلف، پنج روحانی شهید وجود دارد.
حالا ما کار به مسایل سیاسی نداریم سبز هم نیستیم که ما را متهم کنند .زرد هم نیستیم که دخالتی در انقلاب های مخملی داشته باشیم.اصولا ما خودمان هستیم. جنگ و تمام دستاوردهای آن متعلق به هر ایرانی است که به قول معروف قلبش برای این سرزمین می تپد.کار هم نداریم که کی غنایم جنگی بیشری برداشته و کی هیچ سهمی نمی خواد و با خدا معامله کرده.ولی انصاف هم بدک چیزی نیس. این روزا دادن آمار بد جوری همه رو کلافه کرده.خب چی میشه یک سر از این همه سر کلاف سر در گم ایران دست ما باشه ها!! خب بعد از شنیدن آن گفته بالا آمار را بخونید و قضاوت کنید حالا که دیگه جنگ تموم شده و داوطلب رفت توی میدان مین هم لازم نیس:
تعداد کل شهدای جنگ ایران و عراق، طی آخرین آمار، حدود 188 هزار نفر اعلام شد. شمار شهدای انقلاب در سال 1357(سال پیروزی انقلاب اسلامی) 2838 نفر اعلام شده است. همچنین کل آمار شهدای جنگ و انقلاب 217489 نفر اعلام شده که شامل 2838 نفر در دوران پیروزی انقلاب (3/1 درصد از کل شهدا)، 16986 نفر در اثر شرارتهای ضد انقلاب (8/7درصد)، 2772 نفر در اثر شرارت اشرار و قاچاقچیان (3/1 درصد) می باشد. همچنین در جنگ تحمیلی 172056 نفردر درگیری با دشمن و 15959 نفر در بمباران شهرها به شهادت رسیده اند که در مجموع شهدای جنگ به 188015 نفر (4/86 درصد از کل شهدا) بالغ می گردد. در این آمار که در ویژه نامه هفته دفاع مقدس روزنامه «ایران» به نقل از بنیاد شهید انقلاب اسلامی درج شده است، نکات قابل توجه دیگری نیز وجود دارد، مانند آمار شهدا بر حسب وضعیت اشتغال که برای نمونه:
 شهدای شاغل بخش دولتی 52/9 درصد، بخش غیردولتی 17/9 درصد، روحانی4/1، دانشجو 3/1 دانش آموز 9/16خانه دار 6/1، بازنشسته 1/0 کودک 1/2و سایرین6/6 را تشکیل می دهند.
در ضمن آمارهای دیگر نیز شامل آمار شهدا بر حسب سال واقعه از سال 1357 تا نیمه اول 1380 ، برحسب ملیت ، میزان تحصیلات، دین، جنسیت و وضعیت تأهل و نیز آمار کل جانبازان کشور و جانبازان بالای 25 درصد به تفکیک استانها آمده است که ظاهرا بعضی از آ نها برای اولین بار به انتشار درآمده است.
پیام اخلاقی این پست: برای مردم محروم ندارد.این انقلاب و هر چه در آن است متعلق به مردم مستضعف و پابرهنه است.رجوع کنید به صحیفه حضرت امام (ره).
پیام حزبی:هر کسی کار خودش …
پیام قبل از جنگ:ایران ام القرای جهان اسلام.همه چیز فدای حفظ موجودیت ام القری
پیام حین جنگ: جنگ جنگ تا پیروزی.
پیام بعد از جنگ: وصیت نامه شهید باکری (روحش شاد و خوب شد که نماند) را بخوانیم.
اما الان: جنگ را مصادره نکنیم
پیام نگارنده: گلوله خمپاره عراقی ها فرقی بین رزمنده روستایی شهری دانشجو  روحانی قایل نبود.
مهم ترین پیام: تاریخ برای خواندن نیست عبرت بگیریم.جنگ احد را که یادمان هست.یا نه ماجرای شمارش مردگان (الهکم التکاثر).
برای شادی روح شهدا صلوات


» نظر